Route 2012

Route vanuit Hamburg

De route vanuit Hamburg is in principe definitief en is hieronder te downloaden:

 

PDf file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-20120427

  

Google KMZ file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-20120427

 

TomTom file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-20120427

 

Garmin file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-20120427

  

Let op!

Belangrijke veranderingen ten opzichte van de definitieve versie zijn hier te downloaden en te bekijken.

 

De route in tekst (Excel bestand) is ook beschikbaar en die is hieronder te downloaden:

 

Excel file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-TEKST-20120427

 

Voor mensen die de route in tekst willen gebruiken als fietsrol, kunnen gebruik maken van het onderstaande bestand:

 

Fietsrol Excel file: 2012-Roparun-route-Hamburg-Rotterdam-Fietsrol-20120427

 

In principe is de route Hamburg definitief, maar er kunnen altijd nog laatste aanpassingen komen. Deze zullen wij hieronder apart vermelden.

 

Roparun Route vanuit Parijs

 

Route vanuit Parijs

De route vanuit Parijs is in principe definitief en is hieronder te downloaden:

 

Routeboek (bijlage 1 van het Roparun Reglement)

• Route in tekst (in xls) 

 

Let op!

Belangrijke veranderingen ten opzichte van de definitieve versie:

  

Kaart 4 - Rully

51,4 KM

Rotonde 3de afslag, richting Néry (D113)

Kaart 6 - Compiegne

76,8 KM

Rotonde 2de afslag, richting Saint-Quentin

Kaart 30 - Volkeraksluizen

469,6 KM

Rechtsaf, richting Numansdorp 5 KM / Rotterdam 35 KM

 

 

Belangrijke veranderingen ten opzichte van de concept versie:

 

Kaart 13 - Solesmes

Km punt 196,2 tot km punt 197,3 een opbreking.

Route is begaanbaar voor lopers en fietsers, toch dienen de voertuigen een stukje om te rijden volgens ingetekende stippellijn.

 

Kaart 25 - Kruibeke

Km punt 386,7 tot km punt 388,7 een omleiding voor de voertuigen. Stukje over de Rijksweg E17 en vervolgens afrit 17 / Zwijdrecht

Sneller en veiliger dan eerder vermelde route over oude weg. Route is derhalve opnieuw ingetekend.

 

Kaart 26 - Antwerpen

Km punt 403,9 een stop en bivak verbod bij de aardappelhandel. Dit naar aanleiding van klacht over ernstige vervuiling terrein en blokkeren in- en uitgang.

 

Kaart 28 - Bergen op Zoom

Km punt 435,4 tot km punt 436,4. Halverwege de Boulevard verlaten naar rechts. Niet meer door park "Kijk in de Pot " in verband met paardenfestijn.

 

 

Inmiddels bekende wijzigingen

 

Kaart 18 Chièvres

De opbreking bij kasteel Attre breidt verder uit, waardoor er gekozen is voor een andere route. Kaart 18 Chièvres is geheel vervangen voor een andere kaart met nieuwe route.

 

Belangrijke veranderingen ten opzichte van de route van 2011:

 

Kaart 6

Bij Compiegne een nieuwe brug.

 

Kaart 8

Na kanaal nieuwe plaatsen aanhouden vanaf km punt 110

 

Kaart 12

Vanaf km punt 191,6 nieuwe route i.v.m. de festiviteiten in Bertry

 

Kaart 13

Vanaf km punt 194,8 vanaf Troisvilles naar Solesmes nieuwe plaatsen aanhouden i.v.m. nieuwe, veiligere route

 

Kaart 15

Bij km punt 225 is een RRP ingevoegd

 

Kaart 16

Vanaf km punt 245,2 route aangepast door het centrum

 

Kaart 17

Vanaf km punt 260,8 in Tetre linksaf het kanaal over

 

Kaart 22

Vanaf km punt 324,3 een nieuwe route i.v.m. rondje langs het Ziekenhuis in Asse

 

Kaart 23

Vanaf km punt 351,2 andere route volgen richting het centrum van Zele.

Tevens bij km punt 359,8 de doorgaande weg blijven volgen i.p.v. het links liggend dorpje in gaan.

 

Kaart 25

Vanaf km punt 383,1 door Kruibeke een geheel nieuwe route aanhouden i.v.m. opbrekingen

 

Kaart 26

Vanuit de tunnel bij km punt 391,4 langs de kade blijven lopen en niet door het centrum van Antwerpen

 

Kaart 28

Vanaf km punt 435.5 een rondje door de Gevangenpoort in het centrum van Bergen op Zoom

 

Kaart 32

Na Carnisseland bij km punt 505,5 rechtdoor over een veilig fietspad zonder kruisingen naar de Slinge

 

Interessant?

Op verzoek is de route hieronder ook te downloaden als pdf bestand met de pagina's in exact de tegenovergestelde volgorde. Op die manier is de route op een beeldscherm gemakkelijker te lezen. Vergeet hierbij niet helemaal onderaan het pdf document te beginnen, en naar boven te scrollen. Voor het afdrukken van de pagina's is het originele (bovenstaande) bestand het best te gebruiken.

 

Routeboek in tegenovergestelde richting